Denne hjemmeside bruger cookies. Fortsætter du med at bruge denne hjemmeside, godtager du brugen af cookies. Mere om cookies.
OK
Vores almindelige betingelser

Her finder du informationer om betaling, levering, fortrydelsesret, reklamation m.m.

Har du spørgsmål til de almindelige betingelser, er du naturligvis velkommen til at kontakte os på telefon 3311 1006 eller på e-mail kundeservice@robinhus.dk.

Klik på det emne, du vil læse om:





Betaling

Alle vore priser er angivet i DKK inkl. 25% moms. Priserne gælder indtil andet fremgår.

Betaling for ydelser leveret af de lokale RobinHus-mæglere skal ske til den enkelte RobinHus-mægler. Frigørende betaling kan ikke ske til RobinHus A/S. Kontakt din lokale mægler for nærmere oplysninger.

Betaling til RobinHus A/S for Pro Annoncer og avisannoncer kan foretages med Dankort, Visa/Dankort, VISA, Mastercard, Danske Netbetaling eller bankoverførsel.

Ved Dankort-betaling og andre betalingskort sendes kreditkortoplysninger i kodet form til Nets, der godkender betalingen. RobinHus hverken gemmer eller opbevarer dine kortoplysninger på noget tidspunkt, men videresender dem kun til Nets.

Særligt for månedsbetaling: Hvis du vælger betaling pr. måned for din Pro Annonce, gennemføres træk automatisk på dit Dankort, eller andet betalingskort du har valgt, på månedsdagen for oprettelsen af din annonce. Første månedsbetaling finder sted ved oprettelsen af din annonce og er tillagt eventuelle tilvalg til din annonce. Sidste betaling finder sted på månedsdagen forud for den sidste måned af din annonceringsperiode. Du modtager automatisk en kvittering pr. email ved hver enkelt månedsbetaling. Du er forpligtet til at betale for Pro Annoncen, dvs. gennemføre samtlige månedsbetalinger i annonceringsperioden, også dersom din bolig sælges inden annonceperiodens udløb, eller du i øvrigt måtte beslutte at stoppe annonceringen tidligere. Hvis dit betalingskort udløber eller spærres, eller du skifter kort i løbet af din annonceringsperiode, er du forpligtet til at oplyse et nyt betalingskort eller betale de resterende månedsbetalinger på én gang. Du modtager i givet fald en email med link til en side, hvor nye kortoplysninger skal indtastes.

Med Danske Netbetaling sendes bankoplysninger i kodet form til Danske Bank, der godkender betalingen. RobinHus hverken gemmer eller opbevarer dine kortoplysninger på noget tidspunkt, men videresender dem kun til Danske Bank.

Din betaling registreres med det samme, og din ordre igangsættes straks. Beløbet hæves på din konto inden for 2-3 hverdage.

Ved betaling via bankoverførsel skal du blot indsætte beløbet direkte på vores konto.Når betalingen er registreret, igangsættes din ordre. Oplys venligst kunde- og fakturanummer ved indbetaling.

Ved valg af betalingsformerne bankoverførsel og check tillægges ordren et administrationsgebyr på 25,00 kr.


Levering

RobinHus Pro Annonce oprettes (leveres) lige så snart din betaling registreres hos os. Se ovenfor om de forskellige betalingsmetoder, du kan benytte dig af.

Bestiller du "Til Salg" skilt eller lign., bliver det sendt med posten eller med fragtmand og vil være fremme hos dig få dage efter bestillingen. Vær venligst opmærksom på, at pakker med skilte skal kvitteres for ved modtagelsen, med mindre du giver RobinHus fuldmagt til, at pakken må stilles på din adresse. Vi anbefaler at du - hvis muligt - oplyser f.eks. firmaadresse som leveringsadresse, så pakken kan afleveres direkte.

Opstår der problemer i forbindelse med oprettelse af Pro Annoncen eller med levering af skilte eller lign., bedes du kontakte RobinHus på e-mail adressen kundeservice@robinhus.dk eller telefonisk på 33 11 10 06.


Annonceringsperiode og fornyelse

Pro Annoncens varighed er 6 måneder. Annonceringsperioden går fra det tidspunkt hvor Pro Annoncen aktiveres, dvs. når din betaling registreres hos RobinHus, og 6 måneder frem.

Hvis du undervejs får behov for at sætte din annoncering på pause i en længere periode, f.eks. 1 måned, skal du kontakte RobinHus Kundeservice for at få registreret pausen og få tiden lagt til i slutningen af din annonceringsperiode.

Hvis du ønsker at fortsætte annonceringen, når annonceringsperioden udløber, har du ret til at forny din Pro Annone og få yderligere 6 måneders annoncering for halvdelen af Pro Annoncens aktuelle pris.


Opgradering fra Pro Annonce til RobinHus-mægleren

Hvis du har oprettet en Pro Annonce, kan du godt undervejs i annonceringsperioden vælge at opgradere til at sælge gennem din lokale RobinHus-mægler. Hvis du vælger dette, får du tilbageværende hele måneder på Pro Annoncen refunderet.

Refusionen er forholdsmæssig, dvs. at er der f.eks. 4 måneder og én uge tilbage af din Pro Annonce, når du opgraderer, så får du 4/6 af prisen på Pro Annoncen refunderet. Det er tidspunktet for underskrift af formidlingsaftale med Robinhus-mægleren, der er afgørende for refusionsberegningen.


Pro Annonce med salgsgaranti

Hvis du har betalt for salgsgaranti til din Pro Annonce har du ret til at få prisen for din Pro Annonce refunderet, hvis du mod forventning ikke har fundet en køber til din bolig inden for annonceringsperioden

Sådan virker salgsgarantien:
  • Hvis du ikke inden for Pro Annoncens 6 måneders annonceringsperiode har fundet en køber til din bolig, underskriver du dit garantibevis, indsender det til RobinHus Kundeservice og får prisen for din Pro Annonce – inkl. prisen for garantien – tilbage. Garantibeviset har du modtaget pr. email ved oprettelsen af din annonce.
  • I tiden umiddelbart efter annonceringsperiodens udløb kan der stadig være dialog og forhandlinger med interesserede købere, og garantibeviset indsendes derfor tidligst 4 uger efter annonceringsperiodens udløb og senest 6 måneder efter annonceringsperiodens udløb. Salgsgarantien må ikke misbruges ved at udskyde indgåelse af købsaftale.
  • Det afgørende for salgsgarantien er, hvorvidt du har fundet en køber til din bolig, og ikke hvorvidt køberen har set din bolig til salg på RobinHus.dk eller måtte have fundet den på anden vis.
  • Salgsgarantien forudsætter, at salgsbestræbelserne ikke er ophørt inden annonceperiodens udløb.

Reklamation

Er fremsendte materialer beskadigede ved modtagelsen, eller mangler der noget i brevet/pakken, bør du straks reklamere. Det kan du gøre pr. brev, pr. e-mail til adressen kundeservice@robinhus.dk eller telefonisk på 33 11 10 06.

Manglende indhold i breve/pakker vil du omgående få eftersendt med posten.

Er breve/pakker beskadigede ved modtagelsen, bedes du returnere hele pakken til RobinHus. Omkostningerne hertil vil du få refunderet af RobinHus, da der er tale om en reklamation.

For reklamationer modtaget pr. e-mail eller brev bekræftesmodtagelsen senest 1 arbejdsdag herefter pr. e-mail.

Vi vil kontakte dig, efter at vi har haft mulighed for atgennemgå varen – som regel inden for 3 arbejdsdage.


Fortrydelsesret

Du kan som udgangspunkt fortryde køb af fysiske varer hos RobinHus op til 14 dage efter bestillingen.

OBS! RobinHus Pro Annoncen er juridisk set en tjenesteydelse - ikke en fysisk vare. Der gælder derfor ifølge loven ingen fortrydelsesret. Som en service accepterer RobinHus dog fortrydelse under særlige omstændigheder. Kontakt i givet fald vores kundeservice herom.

Fortryder du, er det første du skal gøre at underrette RobinHus pr. brev, fax eller e-mail om, at du fortryder købet. Du skal samtidig oplyse, hvortil dit beløb skal returneres.

Underretningen skal modtages af RobinHus senest 14 dage (for Pro Annoncer: 2 dage) efter din bestilling. Hvis fristen udløber på en lørdag eller søndag, forlænges den til førstkommende hverdag. Efter fristens udløb kan beløb ikke refunderes.

Pakker/breve med skilte eller lign. skal returneres til RobinHus i væsentlig samme stand, som du modtog den. Pakken skal være afsendt til RobinHus inden for 14-dages fristen. Pakken skal returneres uden omkostninger for RobinHus.

OBS! Har du indgået aftale med en RobinHus-mægler, skal eventuel fortrydelse eller opsigelse af aftalen med den pågældende meddeles direkte til denne - ikke til RobinHus.


Politik om fortrolighed

Hos RobinHus er vi stærkt fokuserede på at beskytte vore brugeres personlige oplysninger. I det følgende kan du læse, hvorledes vi behandler dine oplysninger ved brug af RobinHus’s tjenester.

Hvilke oplysninger registrerer RobinHus
Under registreringsprocessen vil du blive bedt om at opgive personlige oplysninger, som er nødvendige, for at du kan anvende vore tjenester.

I tabellen nedenfor kan du se hvilke oplysninger, vi registrerer.

Tjenester
Oplysninger, der registreres
Oprettelse af Boligannonce Navn, adresse, telefonnr., e-mail adresse
Tilmelding til Køberkartotek
Tilmelding til elektroniske nyhedsbreve
Navn, e-mail adresse

Derudover kan vi bede dig om personlige oplysninger f.eks. i form af frivillige spørgeskemaer.

Ved betaling med Dankort overføres data i krypteret (kodet) form til PBS. På intet tidspunkt gemmer RobinHus betalingsoplysninger.

Ved betaling med Danske Netbetaling overføres data i krypteret (kodet) form til Danske Bank. På intet tidspunkt gemmer RobinHus bankoplysninger.

Du kan til en hver tid læse RobinHus’s retningslinier for personbeskyttelse ved at klikke på linket "Erklæring om fortrolighed", som du finder nederst på alle sider.

Hvad bruger RobinHus oplysningerne til ?
Oplysningerne bruger RobinHus til at :

  • kontakte sælger vedr. Boligannonce
  • kontakte køber vedr. nye boliger på RobinHus.dk
  • formidle kontakt mellem købere og sælger
  • videresende ”tip til en ven” om boligannoncer på RobinHus.dk
  • holde købere og sælgere informeret om nyheder og tilbud på RobinHus.dk*
  • udsende elektroniske nyhedsbreve fra RobinHus til registrerede abonnenter
* Som et led i brugerregistreringen accepterer du at modtage ugentlige status e-mails, som kan indeholde tilbud fra RobinHus, vore annoncører og samarbejdspartnere.

Ved spørgeskemaer anvendes besvarelserne som basis for vor fortsatte udvikling af RobinHus.

RobinHus bearbejder brugernes oplysninger dels for bedre at kunne betjene vore brugere, dels til statistiske formål, dels til at målrette informationer og tilbud fra RobinHus og vore samarbejdspartnere samt annoncører.

Hvem har adgang til dine oplysninger ?
Alle oplysninger anvendes kun internt af RobinHus. RobinHus hverken sælger eller udlejer dine personlige oplysninger.

Dine personlige oplysninger videregives ikke til 3. part – medmindre vi har din udtrykkelige tilladelse, eller hvor loven påkræver det.

Det vil altid fremgå, hvilke oplysninger der videregives, og til hvem de videregives, inden overførsel af oplysninger gennemføres.

RobinHus kan videregive samlede brugerstatistikker (f.eks. oversigt over sælgeres geografiske fordeling) for at beskrive vore tjenester for potentielle samarbejdspartnere, annoncører og andre tredjeparter.



Adgang til at rette eller slette dine personlige oplysninger

Som
Kan du til hver en tid...
Sælger Redigere dine personlige oplysninger ved at logge ind på "Mit Salg" med din e-mail adresse og din adgangskode.

OBS: Navn, adresse og e-mail kan ikke slettes, da de er nødvendige for at kunne gøre brug af Boligannoncen.
Køber Redigere/slette dine personlige oplysninger ved at anvende linket i den ugentlige status e-mail.

OBS: Når du sletter dine oplysninger, slettes din registrering i køberkartoteket også.
Abonnent på Nyhedsbreve Redigere/slette dine personlige oplysninger ved at anvende linket i bunden af nyhedsbrevet.

OBS: Når du sletter dine oplysninger, afmelder du automatisk dit abonnement.

Hvor lang tid opbevarer RobinHus dine oplysninger

Når du har/er:
Opbevaringstid
Købt produkter/tjenester Af hensyn til regnskabsloven opbevares oplysningerne i 5 år, efter at annoncen er slettet.
Køber, Abonnent på nyhedsbreve Ved afmelding slettes oplysningerne med det samme


Krav til annoncens indhold

Generelt
Annoncer på RobinHus.dk må kun indeholde relevante og seriøse oplysninger om en ejendom, der udbydes til salg. Alle oplysninger om boligen skal være korrekte og må ikke være egnet til at vildlede interesserede købere. Indholdet må endvidere ikke kunne virke stødende på andre besøgende på RobinHus.dk.

Annoncer på RobinHus.dk skal leve op til dansk rets regler om annoncering af boliger til salg, herunder de til enhver tid gældende regler om energimærkning. For omfattede ejendomstyper er sælger således forpligtet til at sikre, at der foreligger en gyldig energimærkning, og at oplyse energimærket i annonceringen på RobinHus.dk.

Annonceindhold må ikke stride imod tredjemands rettigheder, f.eks. gennem anvendelse af ophavsretligt beskyttet materiale – fotos, tegninger eller tekstbeskrivelse – som andre har udarbejdet. Man skal således enten have betalt for materialets udarbejdelse eller have indhentet ophavsmandens samtykke.

Annoncen er kun gyldig for en enkelt ejendom, og kan således ikke efterfølgende ændres til at gælde en anden ejendom end den oprindeligt annoncerede.

RobinHus A/S forbeholder sig retten til at afvise, fjerne eller korrigere indhold på annoncer, der efter RobinHus A/S' skøn er i modstrid med disse retningslinier.

Forud for et sådant indgreb forsøger vi i videst muligt omfang at kontakte dig med henblik på en dialog med det formål at bringe annoncens indhold i overensstemmelse med disse retningslinier. Der ydes ikke fra RobinHus A/S' side kompensation for annoncer, der helt eller delvist afvises, fjernes eller korrigeres.

Billeder
Vi anbefaler at gøre brug af en professionel fotograf, når du skal sælge din bolig, da gode billeder af boligen erfaringsmæssigt er af afgørende betydning for at tiltrække køberinteresse. Såfremt du vælger selv at tage billeder af din bolig til din boligannonce henviser vi til vores guide til gode boligbilleder.

Af hensyn til alle brugere af RobinHus lægger vi stor vægt på, at boligbillederne på annoncerne er gode og repræsentative. Det vil sige, at billederne skal være lyse, skarpe og fokuserede, og de skal vise boligens ydre, dens rum og dens omgivelser på en indbydende og naturtro måde.

Mørke, uskarpe og skæve billeder er skadelige for køberinteressen, både for den konkrete ejendom og for RobinHus generelt. RobinHus forbeholder sig retten til at afvise sådanne billeder eller – i mindre alvorlige tilfælde – at markere på boligannoncen, at der er tale om sælgers egne billeder. I givet fald vil interesserede købere blive tilbudt mulighed for at registrere sig med e-mail adresse og få automatisk besked pr. e-mail, når der kommer nye, bedre billeder af den pågældende bolig. Denne funktion er en gratis service fra RobinHus, som skal opsamle køberinteresse som sælger ellers ville gå glip af.

Professionelle fotos og plantegning af din bolig, der er leveret af RobinHus som en del af Pro Annoncen, er omfattet af ophavsret og må derfor ikke benyttes til andre formål uden RobinHus’ tilladelse. RobinHus tillader imidlertid, at billederne også kan benyttes til annoncering af din bolig til salg andre steder, mens den er til salg på RobinHus.dk. Dette forudsætter dog, at den henvisning til RobinHus’ ophavsret, som er indlagt nederst i billederne, ikke fjernes.



Kontakt RobinHus

Hvis du har spørgsmål om fortroligheden af informationer på RobinHus, er du velkommen til at kontakte os på:

Adresse: RobinHus A/S, Toldbodgade 57, 1253 København K
Telefon: 33 11 10 06
E-mail: kundeservice@robinhus.dk




RobinHus/15.05.2015